23 kwietnia 2015

Konkurs "Jestem nauczycielką przedszkola. Przemieniam świat."

W dzisiejszych czasach dzięki możliwościom technologicznym i dostępowi do Internetu można powiedzieć, że otwiera się przed nami świat. Wszystko jest na wyciągnięcie ręki, nie trzeba wychodzić z domu, by zrobić zakupy, opłacić rachunki czy znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Ale mimo to bardzo często mam wrażenie, że wszystkiego jest dużo i mało zarazem, ciekawych treści jest wiele i niewiele oraz jednocześnie łatwo i trudno do nich dotrzeć.
Staram się przeglądać tylko takie strony, które odpowiadają moim zainteresowaniom i oferują ciekawe informacje, konkursy i możliwości. Dlatego właśnie obserwuję stronę "Bliżej Przedszkola"- miesięcznika nauczycieli wychowania przedszkolnego. Bardzo często informują oni o ciekawych wydarzeniach, zawiadamiają o dostępnych konkursach oraz organizują własne. W konkursach znalezionych w Internecie czasami biorę udział. I czasami wygrywam.
Tak było w przypadku konkursu "Jestem nauczycielką przedszkola. Przemieniam świat." organizowanym właśnie przez miesięcznik "Bliżej Przedszkola". Obserwowałam teksty, które w trakcie jego trwania napływały i zwyciężały, i łapałam się za głowę. Nauczycielki miały za zadanie opisać swoją pracę. Znam realia pracy przedszkolnej, wiem też, że naprawdę istnieją osoby z pasją i zaangażowaniem, kochające to, co robią. Ale to, jak te teksty były wyniosłe, patetyczne i ociekały aurą miłości i tajemnicy- jakoś do mnie nie przemawiało. Postanowiłam więc napisać coś na ich wzór, jednocześnie delikatnie je wykpiwając- bo życie nie wygląda wcale tak, jak te panie to opisywały. Nie kocha się każdego dziecka, nie przychodzi się z ogromnym uśmiechem na co dzień do pracy, nie wykazuje się taką mądrością i elokwencją w rozmowach z rodzicami za każdym razem. Tekst na konkurs nadesłałam, i... zostałam doceniona. Znalazłam się w gronie laureatów a mój dzień z życia nauczycielki w przedszkolu specjalnym został opublikowany na blogu prowadzonym przez miesięcznik. 
Ja nie lubię wielkich słów. Cenię wielkie czyny. Bardzo dużo mi brakuje do tego, by mówić o sobie i swojej pracy w taki sposób, jak robią to inne nauczycielki. A może wręcz nigdy tak nie powiem.
Zapraszam do przeczytania mojej krótkiej opowieści i do rozważań na temat pracy w przedszkolu. Czy także uważacie, że nauczycielki przemieniają świat? A może raczej powinny to robić?
Zachęcam również do zapoznania się ze stroną "Bliżej Przedszkola" na facebooku. Myślę, że warto ją śledzić.


A to ja w pracy w Dzień Nauczyciela w wygranej koszulce =)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz